IMMERSIVE

Wat is Immersive? (12 MAART)
Het entertainment landschap ondergaat een ingrijpende verandering. Terwijl we door het digitale tijdperk navigeren, zien we een overgang van publiek dat slechts toeschouwers is naar actieve deelnemers. Deze transformatie is niet slechts een vluchtige trend, maar een fundamentele verandering in hoe we inhoud consumeren en er interactie mee hebben. 

Deze trend beperkt zich niet tot virtuele werelden, het grote idee erachter zie je ook terug in een nieuwe generatie theater makers bijvoorbeeld. Mensen zijn niet langer consument, of producent, maar beiden. We willen niet alleen iets interessants beleven, we willen er invloed op hebben, maar eraan bijdragen.

Tegelijkertijd hoor je kritische geluiden over de sociale onhandigheid van jongeren en experts maken zich zorgen over het stijgend aantal jongeren met een laag zelfbeeld als gevolg van het ondergedompeld zijn in social media.

Kortom: Tijd om samen met ons te onderzoeken wat Immersive experiences nu eigenlijk zijn, welke problemen ze oplossen, wat de voordelen en verantwoordelijkheden zijn als het gaat over deze beweging.